Valkyrie

Poster Valkyrie (c) United Artists

Eftermiddagen tillbringades med Tom Cruise!!! Det var absolut ingen dålig dag. Lördag förmiddag och vi var på stan (som vanligt) och fikade. Vi skulle gå o kolla vad det gick för filmer i kväll, jag har varit biosugen ett tag. Det visade sig att Valkyrie skulle just börja. Så varför inte???Jag ville hemskt gärna se filmen.
Jag tycker att filmen var väldigt bra och se värd. Det var ingen action film direkt.


Det känndes lite kostig att se denna filmen om andra världskriget. Det var ju på riktigt. Sedan jag flyttade till Holand så har jag börjat att förstå vilket lidande det var för människorna under den tiden. Holland var ju ganska hårt angripet. Bla Michaels föräldrar har berätat hur det var att växa upp under kriget att inte ha någon mat, dom var tvungna att äta blomm rötter osv för att överleva. Michaels föräldrars nära vän satt i Auswitsch i 4 år!!!!!!!! Han är i dag 88 år. Han har berättat lite hur det var när vi har träffats. Det är verkligen ingen saga!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0