Uppackning



Så här såg det ut när jag packade upp min väskor i går... Jag var riktigt nöjd att jag fick med mig så mycket. Min pappa och bror trodde aldrig att jag skulle få ner det här i 2 små trollys. Måste vara minnerna från lumen. Det var nog nyttigt att göra lumpen på många sätt. Det är faktiskt inte så mycket kläder eller så. Det är bla: 7 par gardiner, 10 kuddfodral, kakfat/tårtfat på fot (väger massor) kakfat, ljus fat, skålar, katt skålar, Lisbet Dals prylar... och naturligtvis skorna "pappa" hade beställt dom rosa och svarta. Jag visar mer bilder senare.

Jag var lite nervös måste jag säga, den incheckade väskan får bara väga 15 kg. Väger den mer kostar det 15 euro per kg....och handbagaget får bara väga 10 kg. Oftast väger dom inte det, men det händer..min väska vägde 14,5kg. Sedan hade jag min Burberry habdväska som är ganska stor, den vägde 7 kg.  Men jag lyckades att få med mig alla väskorna utan att betala. :)

När jag väntade på att få gå ombord på planet så pratade jag med en jätte trevlig man. Så vi skulle sitta brevid varandra på planet. Han ville naturligtvis vara snäll o lyfta upp väska... stackars man. Han sa bara den väger mer än 10 kg...sedan under samtalet kom det fram till att han var 72år!!!!! Jag lovar han såg inte äldre ut en max 50 år. Då skämdes jag verkligen. Men han förgullde min flygreasa, hoppas att jag träffar honom igen.


This was yesterday when i was unpacking my bags. i was really staticied that i mange so pack that much things. My dad and brother said that i will never make it. Ha. Offcourse i did. I have been in the military for so many years, so something i have learn is to pack good!!! its curtains, things for pillows, plates for cookies, blows. I will show everything later. it also the shoes my "father" had ordered, the pink and black once.


I was a bit nervous when i should checking my bags. I was allowed to check in 15 kg, and they are really strict, for each kg in overweight does it cost 15 euro.... The handluggage is allowed to be 10 kg, most of the time they are not checking that, but you never know.my Burberry handbag was 7 kg... but i sucsseded to check in without paying. :)


when I was waiting for the plane, it was a really nice man who was talking to me, we decided to sit next to enchater on the plane. Offcourse he wanted to loft my trolley. I felt a bit sorry for him. The only thing he said was, the was more than 10kg....during the conservation we had he said that he was 72 years. I promise he look max as 50 years old!!!! It was really nice to meet him, i hope will will meet him again


Kommentarer
Postat av: jenilita

Åh det e så tråkigt att packa upp tycker jag hehe mycket roligare att packa:) ja det va typiskt me dörrarna hehe ha en härlig start på nya veckan kramis

2009-01-19 @ 15:02:19
URL: http://www.blonditamedfotboja.se
Postat av: Petra

Halloj!!

Vilka affärer var du till då??

2009-01-19 @ 17:27:16
URL: http://pinkie.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Svar: Jag förstår att det är utmärkt att blogga när man bor utomlands. Perfekt för alla här hemma att få läsa :)

2009-01-20 @ 07:29:39
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: okänd

Sluta handla så mycket tänk på att du själv inte kan vända den ekonomiska krisen!!! o tänk nu hur mycket mer flygbränsle det gick åt för att förflytta dig med all din packning!!!! SLUTA HANDLA SÅ MYCKET!!!!

2009-01-20 @ 09:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0