Shoppingen

Det som jag hade med mig i från Sverige i söndags var sådant som jag har beställt på nätet innan jul. Sakerna har bott hemma hos pappa och lillebror under tiden. Det var nästan som julafton när jag kom och fick se alla sakerna. En del hade jag faktiskt glömt.. Innan jun hade Catalog halva priset på alla sina saker. Normallt handlar jag inte där, men nu hade dom en massa gardiner och innrednings  saker. Här i holland så finns det inte så mycket gardiner, man använder det lite annolunda än vad vi gör hemma. Så jag passade på att köpa en del. Dom kostade typ inget. 50 kr för ett par längder som är 220 cm långa och 150 cm breda. Tyckte det var inte hela världen. Men samman lagt blev det nog 10 par gardiner. Några fick stanna kvar hos pappa.

Nu till det pinsamma. När jag gjorde min beställning innan jul så satt jag vid datorn och handlade för ca 2000 kr. Det var även Dockers byxor och läder skor till Michael. Det tog ca 1 timme att göra beställningen. (jag gör den i pappas namn). När jag kommer till sista steget att bekräfta beställning så krachar sidan, jag får ingen order bekräftelse på mailen heller. Detta hände 6 ggr...

Men eftersom jag ville ha gardinerna och det andra så registrerar jag ett annat konot i min brors namn, kvällen efter.  (vilket han nu ångrar bittert) satt på kvällen och gjorde beställningen och samma sak händer, sidan krachar 4 ggr.Men av någon anneledning gick jag in och kollande order historiken. Där låg alla orderna.!!!!! Hur är det möjligt?  Men jag började att radera alla artiklar som var dubbelt. När det var lite kvar, så kommer Seny och skulle fika hos mig. Jag tänker jag gör resten sedan när hon har åkt. Seny åkte vid 12 på kvällen så jag gick o la mig. Tänkte jag gör resten på jobbet i morgon, är ju där kl 06,00 i alla fall. Då har dom redan skickat alla orderna......!!!!!!!!!!!!! SHIT. Men det var inte så hemskt mycket som blev dubbelt. Men jag  ville inte be min bror att öppna alla 7 paketerna och börja packa om och skicka tillbaka. Så av ett tyg har jag nu 50 m om någon skulle vara intresserad. Det är väldigt fint.

Min Bror skämdes som satan när han hämtade 7 st paket som det står Ellos på. Han ringde och var inte så glad på sin syster då...förstår inte varför????

Nu till det värsta. Jag gick in och kollande historiken bara för skojs skull på min pappas konto..Först står det inga order dom senaste 3 månaderna. Det är ju bra. Men jag klickade ändå. Där ligger alla 6 st orderna som inte hade gått igenom. och dom är skickade!!!! Men jag faxade till Ellos och dom sa bara att det var deras fel och det var bara att låta paketen ligga så dom gick tillbaka. Men min pappa bor i ett service hus och paketen kommer till en liten kiosk. (Han känner dom 2 kvinnorna som äger kiosken) dom var inte glada, dom drunknade i paket...

Men det här är då en del av sakerna, byxorna och skorna till Michael hade min bror med sig i julas när han var hos mig.

 

Snoppie måste ju abra vara med över allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0