IKEA + knark



Gårdagen började som vanligt med en power walk, men inte förrän vid 7 i går morse. Jag lyckade somna om vid 05,30 Jippi

Bara för att jag lyckade sova lite så vara M vaken kl 06,00 och rastlös. Så när jag vaknade vid 7 var han redan påklädd och satt o väntade på att få gå ut.

Tror det här börjar bli sjukligt.

När vi kommer hem så blev den mannagryns gröt igen. Tycker det är himmla gott med kanel o socker, absolut ingen mjölk på.Tur att vi ska till Sverige snart så jag kan köpa hem ett lager med mannagryn igen, har inte hittat det här...


Under frukosten så frågar Michael på sin bästa svenska om vi ska åka till Ikea och köpa knark.. VA????

Jag bara kollade på honom, jag vet att man kan köpa mycket på Ikea, men knark. Efter lite om och men så blev det på engelska , ja den där rosa salta stickande äckliga grejen du har på ägg.

Jaha, KAVIAR det är ju nästan samma som knark. Så det blev en liten tur till Ikea och Michael köpte 4 tuber kaviar och frågar om det räcker denna veckan?? Undrar var han har fått det i från att jag äter så mycket kaviar, eller är det så att han tycker att det alltid stinker kaviar????

Det blev bara en tur i Swedish supermarket på Ikea och en snabb fika. Det var himmla länge sedan jag var på Ikea hemma, så det kanske är så där med. Men här har dom frukost på Ikea för 1 Euro. Då ingår det kaffe, jous, kokt ägg, crossiant,, fralla, och du kan välja på en massa pålägg. Det är väldigt billigt. Frukosten är varje dag från 9-11 tror jag.
Gissa om det är kaos där på helgerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0