Fredag kväll



I fredags när jag gosade med min lilla Snoppie, så kände jag en böld på hennes mage, som jag absolut inte fick röra. Så självklart blev jag lite orolig, hon är ju trots allt min bebis. Eftersom det är öppet till kl 20 hos vertinären åkte vi dit, efter att ha ringt o frågat vad dom trodde. Vetrinäen en jätte gullig tjej undersökte Snoppie som inte gjorde något motstånd alls!!! Sedan sa hon"Grattis eran katt är fet"!!!! Har nog aldrig känt mig så dum. Det som jag hade känt var hennes fet.....Så nu ska Snoppie banta. ca 1 kg på ett år. Min lilla bebis som älskar glass och chips.... det kommer inte bli lätt.

Om ni kommer i håg så försvann hon i 16 dager i höstas, när hom kom tillbka var hon mager som en sticka (jag tror att hon var instägd nåonstans). Efter det så har hon fått kattmjök och pate varje gång hon har vari ute och kommer in igen...
Så jag kånner mig väldigt skyldig. Jag tror i och för sig att nu när det börjar bli bra värder igen så kommer hon att gå ner lite eftersom hon älskar att vara ute och jag fåglar....Hoppas kan man ju alltid!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej gumman.

Jag har oxå en tjock katt, å hon e väldigt mkt tjockare en din lilla e haha. Min e iofs snart 17 bast så va kan man begära.

Att du vågar släppa ut en sån fin katt, hade min ute från början men vågar inte mer...

Ha de bäst, kram kram

2009-02-08 @ 23:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0