Göteborg





I fredags åkte jag till Göteborg, hem o träffa min familj. Jag landade på Landvetter någon gång vid 10 på morgonen. O satan i gatan vad det var kallt. Jag hade inte tänkt att ta med mig någon jacka. Som tur var slängde jag ner en i trollyn. Så det var bara att börja packa upp väska på Landvetter. Sedan satt jag på bussen till stan o trodde jag skulle frysa i hjäl.

Sedan tog jag nästa buss hem till pappa i Bohus. Har inte åkt buss i Göteborg på 4 år. Men jag hade kvar ett gammalt 100 kort. Ekonomisk som jag vara hade jag sparat det o tog med det. Jag frågade chaffören lite försynt om hon trodde det fungerade. Vad sur hon blev..ursäkta att jag frågade. Men hur eller hur, det fungrade.

Väl hemma hos pappa blir jag bortskämd som vanligt. Fick hemalgad mat. Färsk torsk. Det är verkligen gott och min pappa lagar super god mat. Sedan på kvällen blev det havs kräftor. Det är nog det godaste jag vet. Tack pappa för att du skämmer bort mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0