Tisdag eftermiddag


Det var en bra eftermiddag i går. Först hade både Michael o jag tid hos optikern. Det är inte min favorite sysselsättning direkt. Ser du bättre nu eller nu??? Jag kommer typ aldrig i håg var det första var... Tråkigt är det i alla fall. Men eftersom jag har haft mitt sista par linser nu i ca 6 veckor var det bara att ta sig i kragen o gå dit. Måste säga att optikern var grymt bra. jag har lite dålig erfarenhet av opiker här i Holland. Man behöver nämligen ingen utbildning för att få jobba som optiker....men jag nu beställt nya linser, jag behövde ingen vit käpp denna gången. Tack o lov.

Efter optikern sprang jag in i en sko affär och köpte dessa. .Så dom inviger jag i dag. Faftiskt helt ok att gå i. Dom är i och för sig 2 stl stora så jag har i extra sulor och hälgrepp...Det är inte  alltid roligt att ha stl 35 i skor.

På vägen hem köpte jag sushi till middag. Jag älskar verkligen det. Det så skit gott ut. Har aldrig köpt sushi på detta stället tidigare. Och jag kommer aldrig mer att göra det. Det smakade skit illa. Typiskt



It was a really nice afternoon yesterday. Both Michael and I had a appointment with the opiker. It is not my favourite thing to do. Are you seeing better now or now?? And i don't remember the first.... it is boring anyway. But i have had my last pair of lenses now for 6 weeks, so i did not have a choice anymore. But i have to say this opiker was really good. I have some bad experience with the opiker here in Holland before. to work as a opiker you don't need a education or diploma.. but i have ordered new linces now, And I did not needed a white stick this time.


After have been at the opiker did I run in to a shoe store and bought these. So i am wearing them today. So far so good. No pain. But they are also 2 sizes to big. it is not always funny to have size 35 in shoes.


On the way home i stopped and bought sushi. I really love that. it was looking really good. But it tasted like shit!! So I will never buy at that place again.


Kommentarer
Postat av: Michael

As long as we dont have the new lenses I will keep the wite and red stick and the German Sheppard for you hahaha

2008-10-22 @ 09:14:28
URL: http://www.nederzweeds.web-log.nl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0