Nu är det väl klart då



Nu är det mer eller mindre klart att Michael börjar jobba i Borås efter årskiftet. Jag måste erkänna att det är lite ångst att flytta tillbaka till Sverige. Visst jag saknar min familj väldigt mycket. Min mamma är väldigt sjuk och vill jag träffa henne något innan hon går vidare så måste jag ta tag i det nu. Tanken på att min mamma är sjuk och väldigt ensam är ingen rolig tanke när man bor långt bort. Visst jag har jag underbara syskon som hälsar på henne. Men jag vill med se mamma. 10 timmar om året är inte tillräkligt.Visst när vi flyttar till Sverige så kommer jag inte träffa henne varje dag i alla fall. Men 1-2 gånger i månaden i alla fall.


Jag trivs väldigt bra i Holland måste jag erkänna. Jag har fått en familj till. Jag verkligen älskar Michaels familj. Han föräldrar är som mina föräldrar, och hans bröder med familjer, är helt underbara människor.Jag kommer sakna dom väldigt mycket när vi flyttar. Jag har blivit en mycket lyckligare person sedna jag flyttade hit. Här får man vara sig själv utan att någon bryr sig. Det finns ingen jante lag som i Sverige. Jag har ändrat mig väldigt mycket som person under min 3 år i Holland, så jag är nervös hur det kommer att bli när vi flyttar till Sverige. kommer jag bli den "gammla" Tina igen??




Now is all more or less ready that Michael start working in the beginning of next year. I have to admit that i am really nervous to move back. Offcourse i miss my family a lot. My mum is rally sick and if i want to see her before see goes on, than i have to do that now. That is really the main thing who makes it a bit difficult to live in Holland, the thought that my mus is sick and quiet alone. yes my wonderful brother and sister is visiting her as often they can. But I want to see my mum more. 10 hours each year is not enough. I also know when we are moving to Sweden that i will not see her every day but 1-20 time a month.


I really like it here in Holland. I have got a second family with Michael's family. I really love them all. His parents and brothers with families, They are really nice and sweet. I will miss them alot when we move. I have become a much more happier person seance I moved to Holland. One reason is that here everybody can be them self without anybody care.

One other reason why I like it here is that, there is no "jante lag" (that everybody has to be the same, not better and not worse). I have change my self a lot during my 3 years i Holland, i am really nervous who will it be when i moving back to Sweden. Will i be the "old" Tina again??


Kommentarer
Postat av: Bettan

Hej gumman!!! Jag har saknat dig som bara f..n så jag är jätte glad att du ska flytta tillbaka. Men jag förstår att du kommer sakna dina nära & kära i Holland.. men jag är glad i alla fall!! kram på dig !!

2008-10-22 @ 14:58:53
Postat av: michael

Moppie, Alles komt goed!!!! We hebben elkaar en samen zijn we zo sterk dat we alles overwinnen!!!!! Jij en Ik Tina, jij en ik......

2008-10-22 @ 17:00:28
URL: http://www.nederzweeds.web-log.nl/
Postat av: elimi

Åh, va roligt! Förstår om du kommer sakna "familjen" i Holland men dom finns ju kvar liksom din riktiga familj fanns kvar i Sverige!!



Hm.. tror dessvärre att det blivit svårare att hitta lägenhet i Borås det sista men kolla på de här sidorna så kanske du hittar nåt:



http://www.bostader.boras.se

http://www.akelius.se

http://lagenheter.newsec.se/sa/node.asp?node=846

http://bovision.se/



Håller tummarna för att ni hittar nåt riktigt bra!

Massa kramar!!!

2008-10-22 @ 17:01:03
URL: http://elimi.blogg.se/
Postat av: Petra

Så kuul!!

Annars får ni bo i vår tvättstuga :-D

2008-10-22 @ 18:59:40
URL: http://pinkie.blogg.se/
Postat av: Veronica

Ja min semester var jättehärlig! Hur var din förresten?



Blandade känslor då förstår jag...jobbigt, jag tycker alltid man har ångest för att bryta upp från en plats man bott på. =/ Men det blir säkert jättebra!



Vad fin du var på bilden! :D



Kram!

2008-10-22 @ 23:57:10
URL: http://meandmycloset.blogg.se/
Postat av: Bosse

Är man dum nog att hoppa i en isvak när man inte behöver det så kommer flytten till Svedala inte att vara några problem alls, o beträffande jant-lagen.... skit i den, låt andra människor bry sig om de vill, för de betyder bara att de är avundsjuka på dig!!!!

2008-10-24 @ 07:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0