En massa saker



Nu tror jag verkligen att allvaret börjar på riktigt. Det är en massa saker som ska ordnas innan vi flyttar till Sverige. En viktig sak som ger mig lite panik känsla är, jag måste söka jobb igen. Det känns så där när man läser svenska tidningar på nätet. Ekonomin verkar inte vara den bästa. Det är fortfarande lättare att hitta jobb här i Holland. Förresten jag har tackat nej till intejuvn som jag skulle ha i Almere. Typ ingen ide att gå dit...

En annan sak som kan ge mig lite mer ont i magen. är vi måste ha en lägenhet. Det är ju inte så jätte lätt i Göteborg. Jag har fått några tips vart jag kan söka lägenhet i Borås. Men om ni har tips om lägenhet eller jobb till mig. Så tackar jag ödmjukast.

Min bror har erbjudit sig att vi man få bo hos honom så länge. Han bor i en etta med kök.. Vi får med mer än gärna bo hos pappa som bor i en 2:a i ett service hus...Vi kan oxå få bo i gulliga Petras http://pinkie.blogg.se/  tvättstuga... Dom har ju några barn så jag vet vad jag kan fördriva tiden med där i alla fall.




I think the serious things starts now. It is alot of things who has be fix before we move to Sweden. A important thing who gives me panic attack is that i have to look for a job again. It don't feel so good than I am reading Swedish news papers on the internet. the fiance situation is not the best one. It is still much easier to find a new job here in Holland. By the way i said no thanks for the interview in Almere. I did not feel like it will be a no idea to go there.


A other thing that is giving some more pain in my stomach is . We have to have a apartment. That is not that easy in Gothenburg. I have got some tips from Emelie http://elimi.blogg.se were i can look for apartments in Borås. But if anyone has a advise to tip about apartment or job. I will be really thankful.


My brother has offered that we can live with him. He has a 1 room and a kitchen. We are also welcome to live with my father. He is living a 2 room apartment in a hose for older citizens...We can also live in the laundry room from sweet Petra http://pinkie.blogg.se/ They have  a cuple of children so i know what i can kill the time with there. But any way thanks a lot for your offers


Kommentarer
Postat av: Bosse

Vad är det för fel på mn lgh nu då??? 1 rum är mer än tillräckligt för tre personer. :)

2008-10-24 @ 07:16:27
Postat av: Börje

Victoria ska ju sluta & flytta till Australien. Hennes tjänst kanske finns kvar?

2008-10-25 @ 21:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0