Sammanfattning av förra veckan

Förra veckan var jag i Göteborg, onsdag till söndag. Det var planerat sedan några veckor sedan. men nu blev det ännu viktigare. Jag flög inte hem tidigare än onsdagen. Kände att det var ingen större ide. Men det var otroligt skönt att komma hem och träffa min bror och syster.
På torsdagen hade vi möte med begravningsbyrån, vilket gick ganska bra tycker jag. Minnesgudtjänsten kommer att bli 27 nov i Skövde.

På fredagen träffade Michael ett av företagen som har erbjudit honom jobb, och gav honom ett kanon erbjudande. Trots finans kris och att han inte pratar svenska. Jag är stolt över honom. Nu ska bar ajag hitta ett jobb. Har väl inte lagt ner hela min själ i det än. Men jag ska börja ta tag i det ordentligt.

På lördagen så åkte vi (bror, syster och Michael) till Skövde för att tömma mammas lägenhet. Det gick också bättre än vad jag trodde. Min bror hade redan varit upp i Skövde under vecka och packat i hop alla saker i låder. Så det var bara lite kläder och så kvar.  Vi har hyrt ett förråd för alla hennes saker till att börja med. Det är ingen av oss som riktigt orkar med att kolla på det mer just nu.

Söndagen var en slappar dag..det var behövligt i alla fall, innan vi flög hem. Bosse kom och hämtade Michael och mig vid 11 och vi åkte till Slottskogen för en uppfriskande promenad. Michael har aldrig sett en älg. Så Bosse tog emd honom till älgarna. Michael skit stolt!!!

I was in Gothenburg last week, from Wednesday to Sunday. We had planed that for a couple of weeks ago already, but now it become evan more important. I did not go earlier to than Wednesday, I did not feel that were any use to do that. But it was really nice to come home to see my brother and sister.


On the Thursday we had the meeting with the company who will arrange the funeral. it went pretty well i think. We will have the funeral 27 November in Skövde


On the Friday, Michael had a meeting with one of the companies, they offered him a really good job. Even Thu it is finance crises and that he don't speak Swedish. I am really proud of him. Now should i just find a job to..I have not been searching that well, but i will start now to do that

On the Saturday. we went to Skövde to empty my mums apartment. it also went well. My brother had already been there during the week and packed all the things in boxes. So it was just some clothes left. We have rented a storage for all her things. None of us want to deal with the thighs for the moment.


Sunday was a easy day, before we went back home. My brother picked us up at 11 and we went to Slottskogen. ( a big park in the centre of Gothenburg) Michael have never seen a moose. So my brother took him to the mosses. Michael enjoyed it a lot.


Kommentarer
Postat av: Julia

ah den är jätte fin :) Den är från H&M´s trendavdelning så jag vet inte hur det funkar i Amsterdam, om dom har den oxå? Du får kika :)

2008-11-18 @ 14:36:16
URL: http://juliakrischel.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gud vad kul att du är tillbaka!! :D Kram!

2008-11-18 @ 19:45:09
Postat av: elimi

Gud, va söt du är på bilden! Ser ut som en liten älva! Hoppas du är ok och orkar ta tag i jobbletande och sånt nu.. Ska hålla ögonen öppna! kramar!

2008-11-18 @ 22:03:38
URL: http://elimi.blogg.se/
Postat av: elimi

Gud, va söt du är på bilden! Ser ut som en liten älva! Hoppas du är ok och orkar ta tag i jobbletande och sånt nu.. Ska hålla ögonen öppna! kramar!

2008-11-18 @ 22:03:40
URL: http://elimi.blogg.se/
Postat av: elimi

Gud, va söt du är på bilden! Ser ut som en liten älva! Hoppas du är ok och orkar ta tag i jobbletande och sånt nu.. Ska hålla ögonen öppna! kramar!

2008-11-18 @ 22:03:44
URL: http://elimi.blogg.se/
Postat av: Petra

Orka leva, inte lätt men....

Det fixar sig säkert med jobb för dig du som haft så myckte jobb och verkar kunna det du sysslar med...

Kram från oss!!

2008-11-19 @ 07:55:15
URL: http://pinkie.blogg.se/
Postat av: Petra B

Åh vad jag önskar att du var här nu vännen!!

Hur gick det med lägenheten som Bosse kollade på?

2008-11-24 @ 21:23:56
URL: http://iconfess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0