Torsdag = shopping

Torsdag betyder SHOPPING i Holland

Affärerna har öppet till kl 21. Annars stänger dom kl 18. Så man får passa på

Holland lever kver i stenålern i mellan åt. När jg flyttade hit för snart 3 år sedan vara alla

affärerna stängda på söndagar, På måndagar öppnar dom 13. Har ett svagt minne av att det var så när jag var väldigt liten.. o det är läääänge sedan.Nu börjar det bli lite cilivcerat i alla fall i Almere där jag bor. Där är många affärer öppna även på söndagar och även en del mat affärer. Tack o lov.

Jag vet inte hur många söndagar som vi har varit tvungna att äta Mc donalds eller liknade för vi inte hade någon mat hemma. Jag märkte att jag är nog bortskämd från sverige. Där maxi har öppet 7-22 alla dagar.


Men i dag är det Ice coffie från Hema (typ Åhlens, finns inte fika ställen som i Sverige här) som gäller det är standard procuduren på torsdag kvällen Och kika in lite på Zara. Vilket är typ den enda kläd affären som jag köper min kläder i.Jag ser ut som en vandrande reklam pelare, kanske skulle fråga om man kan få rabbat på kläderna. Men i dag har jag ett upp drag. Jag ska försöka hitta en oranje regnponcho till min pappa,som han kan ha över sin pensionärs racer som han nu har. Pappa har ju amputerat halva benet i november förra året. Nu är han som en galen tonåring på sin pensionärs moped. Det fatas bara att han kommer att börja hänga i pensionär gängen med sina mopeder o stå böna..... men nu ska ha få en regn poncho så han slipper bli så blöt när han har sina race från Bohus till Kungälv varje dag. Snäll dotter som jag är.


Thursday is meaning shopping in Holland

The stores are open until 21, otherwise are they closing at 18. sometimes holland is still in the stone age, When I as moving here for 3 years ago, were all stores closed on Sundays and on Mondays are they opining at 13. I think that I remember than i was really young that it was like that in Sweden, but that was a loooong time ago. But now it start to get a bit civilises. In aalmere were I am living are a lot of stores now open at Sundays and some store there we can buy groceries. Thank GOD.

I don't know how many Sundays we have to eat at Mc Donald's or in other restaurants, because we did not have food at home. I think i am a bit spoiled from Sweden. The Maxi stores are open 7-22 all days.

But today is it ics coffee time from Hema. this is the standard ritual on the Thursday and offcourse go to Zara and see if there is some new clothes. Zara is more or less the only store there i buy my clothes here. i am looking like i get paid to have there clothes. Today i have a mission, i need to find a rain poncho for my father. A poncho that he can have over his handicap moped. my father amputee his leg last year. Now is he like acrazy teenager with his old age pensioner moped. the only thing who is missing is that he will start hanging in gangs with the moped outside the shopping centra. But now he will get a nice rain poncho so he don't have to be wet when his going from Kungälv to Bohus everyday. I am such a nice daughter


Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja men det är klart jag kommer!! Priden i amsterdam känns ju som om den skulle vara något extra :)

2008-07-24 @ 20:45:38
URL: http://njorun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0