GOD JUL



I dag är det julafton, känns verkligen inte så. Jag jobbar. är själv på kontoret... det kommer inga mail ingen telefon som ringer. Det är dött här. Jag kommer i alla fall sluta vid 14.00 Jag ska åka till Dusseldorf och hämta pappa och lillebror som kommer hit och firar jul med oss. Det är det bästa med hela denna julen!!!!

Jag kan inte låta bli att tänka på att jag är lyckligt lottad på många sätt. Jag har en fantastisk familj som älskar mig och saknar mig, jag har en man som älskar mig av hela sitt hjärta och jag har min bonus familj här i Holland som jag vet att dom älskar mig som sin dotter och syster. Men ändå är jag deppig i dag. Ärligt talat så själva julafton tycker jag inte är så himmla kul.Jag tänker på alla ensamna människor, är man normalt ensam så är man liksom dubbelt ensam i dag. Jag önskar att jag kunde bjuda in alla ensamna människor.

I år hade jag sett fram emot att få fira jul med min mamma. Jag hade planerat det väldigt länge. Så det känns lite tungt i dag att det inte blev så. Men jag är i alla fall väldigt glad att pappa  och lillebror kommer, min söta vän Seny och hennes dotter kommer att var med oss hela julen. Michaels föräldrar, min arbetskamrat, + att jag har lovar att vara hundvakt till 2 st bulldogs...Så det kommernog bli en bra jul i alla fall.



Today is it Christmas day in Sweden ( today is the biggest day) But for me it don't feels like that. I am working in the office alone, there is no phone ringing, no emails. It is totally dead here. I will leave at 14.00 i Have to go to Dusseldorf to pick up my brother and father who is coming and celebrating Christmas with us.


I cant help thinking of that i have it so good in my life. I have a fantastic family who loves me and miss me, i have the best husband in the world who loves me from the bottom of his heart, i have my extra family here in Holland who lives me as their daughter and sister. But anyway i get a bit sad today. I thinking of all people who are alone during Christmas, if you normally are alone than you are double alone during Christmas. I wish that i could invite all lonely people!!!!!


This year i was looking forward to celebrate Christmas with my mum, i had planed that so long. So i am a bit down right now. But i am very happy that my father and brother is coming. My sweet friend Seny and her daughter is coming to, Michael's parents, JR and the girlfriend, a friend from work + 2 Bulldogs that i have promise to watch during Christmas.. So it will be a fantastic christmas


GOG JUL PÅ ER ALLA!!!!! MERRY CHRISTMAS

Kommentarer
Postat av: Mini

God jul till dig med!

2008-12-24 @ 10:15:42
URL: http://www.carolinelundh.se
Postat av: Veronica

God Jul! Förstår att det känns så med din mamma, men du är lyckligt lottad och ta vara på dagen med din familj! Kram!

2008-12-24 @ 11:39:46
URL: http://meandmycloset.blogg.se/
Postat av: Petra

Du är bara för härligt, så spontan och så UNDERBAR!!

Glöm inte det!!

Vår Julafton blev bra ändå, vi har ju varandra!!

Vi kommer GÄRNA ner en helg eller så...

2008-12-25 @ 00:58:04
URL: http://pinkie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0