Min första tårta


Dagen till ära hade jag bakat en maräng tårta med jordgubbar till ma. Hon och dom övriga gästerna gillade den. Tack o lov. Det är första gången som jag har gjort en tårta. Så jag kan känna mig nöjd tror jag. Det är inte alltid så lätt att baka här. Det är inte alla ingridienser som finns att köpa, som vanlig färsk jäst, flour socker, karamell färg. Kanske inte det mest livs nödvändigaste men bra att ha. Så när jag åker till Sverige brukar det bli en ganska lång mat lista som jag ska ha med mig tillbaka.
Här i Holland så kallar man sina svärföräldrar ma & pa. Det var ovanligt i början. Eftersom jag har redan har en underbar mamma och pappa. Nu känns det bra och jag vet att ma & pa älskar mig som om jag var deras dotter.
Kortet i bakrunden, är från förra året när ma fyllde 70 år. Där är familjen Schubert samlad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0