Fredag och klipptid


Äntligen fredag, Det har känns som en väldigt lång vecka. Så tack o lov att den nästan är över. I dag slutar jag kl 14,00 Jipppi. Ska till min frisör och klippa mig. Det är verkligen på tiden. Håret ser verkligen för jävligt ut. Är det någon som har någon ide vad jag ska göra med svintot som är på huvudet?? Alla förslag mottages med tacksamhet.

Här i Holland behöver man inte ha enågon utnbildning eller så att få jobba som frisör, kanske är så hemma också...
Det är i alla fall lite långt att åka till Göteborg varje gång jag behöver klippa mig (vilket hade varit jätte trevligt). Min vän Seny sa för ca 2 år sedan att hon har en jätte bra frisör. Så hon bokade tid för mig där en lördag förmidda. Körde mig till frisören.  Seny dumpar mig utanför frisören...Glad och förväntasfull så kliver jag in. Där år det ca 20 st helt svarta (inget illa menat) kvinnor i ett jätte litet rum. Det är ett himmla liv... En av dom svarta kvinnorna pekar på en stol som jag kan sitta på.. Nu började jag bli nervös. Vad gör jag där???? med alla dessa svarta kvinnor, som dessutom pratade pratade ett afrikanskt språk. Jag försökte skicka ett sms till Seny och frågade om jag var rätt. Vilket hon glatt svarar att jag är.

Nu börjar jag fundera på om Seny kanske inte gillar mig. Jag hade tid 11,00. kl 13,00 hade hon fortfarande inte börjat med mig. Jag ville bara gå därifrån. Men eftersom jag är väluppfostrad och svensk så sitter jag lungt kvar. Run kl 15 så var det min tur, då hade några av kvinnorna gått, så det var i alla fall lite tystare. Frisören pratar ingen engelska... kul för så bra var inte min Hollänska. Men jag satte mig i stolen och hon skulle göra slingor med något som luktade häst kiss eller så.... Nu hade jag tårar i ögonen. Jag ser mig själv som en ny rakad Britney Speers kopia..Och det är ingen vacker syn.

Hur som helst efter 2 timmar, när jag håller på att svälta i hjöl, är det klart och resultatet av klippningen och blekningen blev kanon. Så jag går fortfarande dit  :) Men nu är min Hollänska bättre så vi kan prata lite i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Hanna

haha fy vad hemskt! Jag hade några nära döden upplevelse hos frisören i australien och hade inte haft ditt mod!



tur att det blev bra :) ball att du kommer tillbaka.

2008-08-12 @ 09:36:22
URL: http://njorun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0